piątek, sierpnia 30, 2013

Back to school: Moje sposoby na naukę i organizację czasu by D

Cześć kochani,

Dzisiejszy post jest drugim z serii "Back to school", jednak tym razem skupimy się już wyłącznie na nauce. Nie wiem jak Wy, ale ja jestem pozytywnie nastawiona do powrotu do szkoły mimo tego że wiem że czeka mnie bardzo dużo nauki, potem egzaminy i bierzmowanie.

Spróbuję Wam opisać wszystkie moje sposoby na naukę oraz sprawienie aby nie była ona, aż tak straszna jak się wydaje :) 

Zaczynajmy!




WIESZ ŻE MASZ DUŻO NAUKI? ZACZNIJ WCZEŚNIEJ!

Często w szkole zdarza się tak, że mamy bardzo dużo nauki i wszystkie egzaminy są w podobnych terminach. Mimo faktu że wiesz, że musisz się uczyć nadal nic nie robisz?
Czas z tym skończyć!
Zmotywuj się i wyjmij potrzebne książki i przeczytaj kilka ważnych rozdziałów, zrób notatki, zaznacz najważniejsze informacje. Kolejnego dnia przeczytaj wszystko co sobie zapisałaś bądź zakreśliłaś. Dzień przed sprawdzianem będziesz musiała jedynie odświeżyć wszystkie informacje. 
Brzmi dobrze?
Według mnie wręcz wspaniale!


Masz dużo pracy domowej i nie wiesz za co się zabrać?

Ja zawsze robię tak: 

Pracę domową z przedmiotów które lubię i uważam że uwinę się z nią szybko robię na samym początku, tak żeby na tej trudniejszej części móc skupić się dłużej bez zbędnego obawiania się o resztę zadań. 






ZACZNIJ PROWADZIĆ KALENDARZ!

Masz kolejny sprawdzian z fizyki i znowu zapomniałaś czy masz go w tą czy kolejną środę?
Pani zadała pracę domową ale zupełnie nie wiesz na który dzień w tygodniu?

Znam na to rozwiązanie!

Zacznij prowadzić kalendarzyk w którym będziesz zapisywać wszystkie ważne informacje i nigdy już o niczym nie zapomnisz. Im bliżej szkoły tym częściej widzę je we wszystkich sklepach w różnych rozmiarach, kolorach i cenach, więc jestem pewna, że znajdziesz coś dla siebie. 
Pamiętaj aby zabierać go do szkoły i w momencie gdy pani będzie zapowiadać sprawdzian bądź podawać pracę domową ty wszystko sobie zapiszesz w odpowiednie miejsce.  Wieczorem jedynie będziesz musiała sprawdzać co czeka Cię w najbliższej przyszłości i będziesz gotowa.





SPRZĄTNIJ SWOJE MIEJSCE PRACY/NAUKI

Od dawna wiadomo, że nauka w czystym i wysprzątanym pokoju przynosi lepsze efekty, dlatego stąd moja rada: posprzątaj przed nauką. Zapewne nie zajmie Ci to dużo czasu, a korzyści będą naprawdę duże.  Na biurku przygotuj sobie wszystkie książki które będą Ci potrzebne, zeszyty, kartki do notatek i resztę potrzebnych przedmiotów, a całą resztę uprzątnij aby Ci nie przeszkadzała i nie rozpraszała. Zadbaj również o to, aby nikt nie był zbyt głośno wokół Ciebie i nie wprowadzał niepotrzebnego zamieszania :)




POZYTYWNE NASTAWIENIE PRZEDE WSZYSTKIM

Wiem, że dla większości z Was nauka i szkoła kojarzą się jedynie z męką, zmęczeniem i katuszami.

A co jeżeli zaproponuję Wam abyście podeszli do tego optymistycznie?
Rozumiem, że nie musicie lubić wszystkich przedmiotów, niektóre mogą być naprawdę ciężkie, ale to nie powód aby się załamywać. 
Każdy kiedyś musiał się w swoim życiu uczyć w szkole, teraz czas na nas. 
To nie jest takie złe, bez szkoły najprawdopodobniej nigdy byśmy nic nie osiągnęli.

Uśmiechnij się, nauczyciele nie są tacy straszni, praca domowa nie jest tragedią a testy na które przygotujesz się z wyprzedeniem nie wydają się aż takie złe!

Hej, głowa do góry :)



Mam nadzieję, że post Wam przypadł go gustu,
xoxo,
D


____________________________

Hej, klikniecie w banner Vintage Shop?
Wiemy że Was tym męczymy ale to baaaaaardzo ważne, dzięki xx


źródło zdjęć > We Heart It

28 komentarzy:

  1. Świetny post, dziękuję za rady! ;)

    http://my-and-only-my-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Proponuje jeszcze coś. JEśli jesteście zmęczeni po szkole odpocznijcie sobie godzinę lub dwie to tez pomaga. Ja mam ustaloną godzinę do której mogę odpoczywać a o tej godzinie zasuwam do lekcji ;)

    Bardzo dobry post :)

    www.girlsgotrhthmm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza odpoczynkiem, ważny jest też relaks, komfort nauki. Muzyka relaksacyjna czy na przykład hipnoza do nauki, afirmacje do nauki, też to uwzględniają.

      Usuń
  3. Super porady na pewno z nich skorzystam,choć powiem ci szczerze że nie wyobrażam siebie jak odrabiam lekcje o jakieś wczesnej porze,ale może czas to zmienić ;)
    Fajny miałaś pomyśl z tą notką ;)
    Może wzajemna obserwacja? *.* Daj znać u mnie
    Pozdrawiam ;*
    http://world-of-crazy-sisters.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post :D robię takie notatki a potem przed sprawdzianem je powtarzam :]bardo fajne rady :)
    kocham-to-5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne rzeczy na tym blogu.
    Obserwujemy? Ja już
    http://floriano-oficial.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze jak mam dużo nauki to sobie rozplanowuje na każdy dzień po trochę , zawsze mam kalendarz , jakoś pod koniec wakacji zawsze dokładnie sprzątam biurko ale z tym nastawieniem to nie zawsze jest tak dobrze , szczególne jak się ma na 1 dzień 5 kartkówek . c:

    mashihimenagase.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem zbyt leniwa na takie coś, ale niektóre sposoby wypróbuję ;)
    http://crazylifesaccordingtoclaudia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny blog. Obserwujemy ? ; )

    http://esterabloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje sposoby już od 1 gimnazjum wpajałam do głowy i działałam np. z tym podkreślaniem. :)
    Motywację mam, chcę pokazać na co mnie stać :)
    Fajny blog i bardzo ładnie napisany post :)
    Super zdjęcia! *-*
    ♥ @AudreeySwag

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa notka :3 zastosuję się do niektórych punktów.

    dusiabloog.blogspot.com/
    Jeśli ci się spodoba to skomentuj lub zaobserwuj, a postaram się odwdzięczyć :3

    OdpowiedzUsuń
  11. ja zawsze szukam motywacji, ale it aknigdy sie nie uczę :/

    zapraszam na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne porady ;3
    www.blog017.blogspot.com
    obserwuję i liczę na rewanż ;3 ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. motywujący post

    swietnie czyta się twoje posty

    zapraszam do mnie smile-mapys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Faktycznie to się sprawdza, robię wiele rzeczy podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W tym roku szkolnym mam zamiar bardziej się starać w szkole, ponieważ 1 klasę gimnazjum sobie całkiem olałam :/ Myślę, że skorzystam z tych rad :) http://clau-deen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. tak samo sądzę, co do szkoły i uczenia się

    OdpowiedzUsuń
  17. Przypadł, przypadł do gustu. Pomysły orginalne nie oklepane i fajne opisane. Mam nadzieje, że nie tylko ja postaram wcielić je w życie :3 Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo oryginalne, ciekawe pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawdę spodobał mi się ten blog. Posty dają do myślenia i motywują m.in. ten o spełnianiu marzeń 'Jak nie teraz to kiedy?' ;) Obserwuję i będę tu częściej wpadać :)
    Pozdrawiam <3
    kiciula44.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo motywujący post! Podoba mi się twój styl wypowiedzi.
    Na pewno jesteś dobra z polskiego :)
    Pozdrawiam
    Patricia
    www.patriciaspoint.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. pooklikałam pare razy w baner, dziękuje że poklikałaś u mnie! <3

    http://karo-karoo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Racja, trzeba się ogarnąć w kalendarzu ;d Obserwujemy w takim razie. Liczę na to samo. :)

    http://our-womenly-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Najwazniejsza jest w sumie motywacja C; Gorzej jak ktos ma problemy z pochałanianiemm wiedzy :c

    http://thekochanek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post napewno nam sie przyda :) Zapraszamy do nas http://kateandcaroline1.blogspot.com/ :D

    OdpowiedzUsuń
  25. korzystałam i korzystam z tych rad :D


    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń